hétfő

....és akkor elhangzott az egyik "rettegett" kérdés: "És Anya.... Hol jött ki Gaga pocakjából a Vikus?" Mondjuk én nem vagyok az a "gólyahozza" típus, ráadásul úgy gondolom, hogy a mai világban egyre kevésbé lehet az ilyen aranyos meséket huzamosabb ideig elhitetni a gyerekekkel. Szóval én elmondtam neki, hogy hol jött ki. A reakciót nagyjából így tudnám a legjobban jellemezni:


Aztán egy picikét még beszélgettünk erről a dologról, úgy a magunk módján. Nem volt semmi extrán átgondolt és felépített monológ, csak ahogy természetesen jött. Még nem tudom, hogy jó ötlet volt-e, de remélem igen.

A másik rettegett kérdésre egy kicsit megpróbálok jobban felkészülni, mert azt nem tudom hogy lehet egy 4-5 éves szintjén elmagyarázni. :D (Az "És hogy kerül a kisbaba a pocakba?" címűre gondolok. Várom már ugyanis. Ha valakinek van tipp, ne tartsa magában!)

4 megjegyzés:

  1. Levinek a kovetkezot nyomtuk: Ha ket ember nagyon szereti egymast akkor a szeretetuk fizikai megvasolasa a gyermek lesz. Ezt egy ideig nyomhatod, amig nem kell nagyon biologiazni. :D

    Aztan johet az a resz, hogy a ferfi es a noi test biologiailag illeszkedik egymashoz a nemiszerveken keresztul. A bacsi a nenivel lefekszik es szeretkeznek. Ilyenkor meg nem kell belemenni a reszletekbe. De ennyi legalabb kieligiti a kerdeseket, es raadasul nem azt mondod, hogy a farkat a neni puncijaba dugja. :DDDDDD

    Na mit szolsz? :DD

    VálaszTörlés
  2. Anyukám mindig azt mondja, hogy csak annyira válaszolj, amennyit kérdez, mert ha magyarázatba kezdesz, úgysem fogja érteni, amit a maga szintjén megért, úgyis megkérdezi. Egyébként tök egyetértek, mi is túl vagyunk ezen (fotóalbum nézegetés során jött a kérdés, hogy hol jött ki a hasamból) és a "meghalt" - dolgon is egy elgázolt macska kapcsán... Én ezt is kötöttem valamihez - hogy ezért kell mindig anya kezét fogni és ezért nem szabad elszaladni ahol autók is jönnek. A másikra még én sem vagyok felkészülve :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, ezt azt hiszem én is felismertem már, hogy csak arra kell válaszolni, amit kérdez. De ő amúgy is olyan (bár nem tudom, lehet hogy a többi kisgyerek is, nem nagyon van a környezetemben a kis barátain kívül más, hasonló korú), szóval ő olyan, hogy a magyarázat nem érdekli, ha megkapta a választ, akkor a továbbiakban oda sem figyel igazán. Mármint látszólag, mert, mint tudjuk, folyamatosan szívja az infót, még akkor is, amikor azt hinnénk hogy nem. :D

    A halál kérdése nálunk a nagypapám kapcsán jött elő már elég hamar, mert Anyuáknál van kép róla, és nyilván megkérdezte hogy ő ki és hol van. Viszont ez a kérdés még napokig foglalkoztatta egyébként....

    VálaszTörlés